از دین مسیحیت چه می دانید؟

از دین مسیحیت چه می دانید؟

آیا مطمئن هستید که در مورد دین بزرگ مسیحیت، به قدر کافی اطلاع دارید؟!
اگر مطمئن نیستید، پس با این وبلاگ همراه شوید...

بایگانی
آخرین نظرات

کتاب مقدس مسیحیان چیست؟

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ

برخلاف تصور عموم، کتاب مقدس مسیحیان، تنها «انجیل» یا «Gospel» نیست، بلکه مجموعه ای از 66 کتاب است که «کتاب مقدس» یا «The Bible» نامیده می شود. این کتاب از دو بخش اصلی به نام «عهد عتیق» و«عهد جدید» تشکیل شده است و هر بخش شامل چندین کتاب می شود. بخش اول این کتاب یعنی عهد عتیق، همان کتاب مقدس یهودیان است. یعنی یهودیان فقط عهد عتیق را متن مقدس خود می دانند و آن را «تَنَخ» می نامند. این بخش از کتاب مقدس، تا قبل از میلاد حضرت عیسی(ع) نگاشته شده است. (در مورد تاریخ نگارش کتاب های موجود در کتاب مقدس اختلاف است) بخش عهد جدید کتاب مقدس، بعد از میلاد حضرت عیسی(ع) نوشته شده است.

تمام فرقه های مسیحی، به اتفاق، این 66 کتاب را مقدس می دانند ولی بعضی فرقه ها چند کتاب دیگر را نیز علاوه بر این 66 کتاب، مقدس می شمارند.

هر کدام از دو بخش عهد عتیق و عهد جدید در کتاب مقدس، شامل چندین کتاب می شود که در ادامه پست های این وبلاگ به معرفی اجمالی آن ها پرداخته خواهد شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۷
Galaxy

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">